fredag 23 september 2011

Tröttare människa än mig...

... finns nog inte!

Är helt jäkla dödstrött för tillfället, vet inte riktigt om jag sover eller om jag är vaken.

Red ett ganska tufft dressyr pass på Atlas idag på förmiddagen, första gången jag red honom. Det gick faktiskt över förväntat. Red mycket samlingar, tempo växlingar, övergångar och sidvärtes övningar. Mot slutet kändes han riktigt fin!
Direkt efter att jag var klar i stallet åkte jag till sjukhuset med lillebror och gjorde en magnetröntgen på hans fot. Jag trodde att vi skulle få åka hem direkt efter att den var klar, men ickes anicke! Blev sittandes på akuten i 3 timmar för att invänta resultat och behandling.

Det visade sig att han hade både en fraktur och en spricka på två olika ställen i foten. Läkarna bad om ursäkt flertalet gånger för hur dåligt han har blivit behandlad och hur dåligt bemött jag har blivit när jag har försökt få dom att hjälpa honom.
När vi var dit första gången i tisdags så sa dom att han bara hade ont i foten för att den var svullen. Men så var det ju verkligen inte! Tragiskt att det ska vara så galet svårt att få någon vettig hjälp. Nu är han i alla fall gipsad och ska vara det i 4 veckor.

Kvällen ikväll kommer att bli väldigt lugn för min del, behöver få varva ner ordentligt efter några väldigt intensiva dagar!
Har varit iväg och köpt nästan 3 kilo godis, haha, jag som egentligen inte ens äter godis. Fast köpte ju faktiskt för att Johannes vela ha ( :

Fina Atlas!

// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar