torsdag 8 september 2011

Förbered er på...

... ett ganska långt inlägg!

Tänkte berätta lite grann om den något kaotiska helgen nere i Örebro. För det första höll vi inte på att ens komma iväg från Mora då Frida hade gjort en liten miss gällande tåg biljetterna. Men jag lyckades styra upp det hela typ 5 minuter innan tåget gick, duktig jag! När vi tillslut hade lyckats komma med tåget hade vi dock inga plats biljetter, så det slutade med att vi fick sitta i bistron hela vägen till Sala. Men där får man inte sitta om man inte köper nått att äta, så ja, vi köpte väl i stort sett upp halva deras sortiment!

Väl framme i Örebro skulle vi hitta till vandrarhemmet som Johanna och Frida skulle bo på, vilket var enklare sagt än gjort. Efter att ha tjafsat ett tag i vilken riktning vi borde gå, med all packning, slutade det med att vi bestämde oss för att taxi nog var det lite bättre alternativet.
Taxi tanten skrattade åt oss när vi sa vart vi skulle då det tydligen var närmare att gå dit än att åka taxi, men vi vela ändå åka. Tanten som körde oss var skrämmande lik hon spå tanten i harry potter, skojar inte. Hon satt under hela turen och berätta om alla våldtäkts män som vi fick lov att passa oss för om vi skulle gå ut. Strålande start på helgen!
Väl på vandrarhemmet skulle vi fixa till oss snabbt för att gå ut och äta. Dock var vi inte klara förens klockan var för mycket och restaurangerna hade stängt. Men vi var glada ändå och bestämde oss för att gå ner på stan eftersom Frida och Johanna skulle ut och testa på Örebros natt liv. Promenaden ner dit som skulle ta 10 minuter tog snarare 45 minuter. Men efter en väldigt massa telefon samtal och vägbeskrivningar kom vi tillslut fram.
Jag åkte hem till Alexander och dom andra två röjde hela natten.

När jag kom bort till vandrarhemmet igen på lördag förmiddag mötte jag två likbleka zombies. Då kändes det extra bra att jag hade varit duktig och varit nykter kvällen innan vill jag lova! Dom hade en hel del intressanta berättelser att berätta till frukosten från den gångna kvällen. Det var allt från negrer med underliga cigaretter till hawaii fester och in trampat glas i fötterna. Ah dom hade helt enkelt haft det as kalas!

Vi hade hört ryktas om ett gäng fotbolls killar ifrån Norrland som skulle komma och bo på vandrarhemmet. Det gänget ramlade in framåt kvällen på lördagen och dom visade sig vara riktigt trevliga. Så vi trängde ihop oss allihopa inne på vårat rum, dunkade musik, drack rosé och hade det massa kul.
Även denna kväll var det tänkt att vi skulle gå ut och äta. Men eftersom att jag fick lov att fixa håret på både Frida och Johanna så hann restaurangerna stänga innan vi var klara. Så det fick bli "fin" middag på donken i stället.
Dom var sen ute och röjde all night long igen och jag åkte hem till Alexander.

På söndagen strosade vi runt på stan, fikade, shoppade, gick vilse... Och åkte tåg hem till Dalarna igen.
Frida och Johanna har blivit tok förälskade i Örebro så det kommer utan tvekan att bli fler resor dit! Vad det gäller bilder och liknade från resan så får jag inte in dom på datorn för tillfället. Ska försöka fixa det sen.

Ah detta blev väldigt långt, men jag förvarande faktisk ( ;

taxi tanten



// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar