onsdag 9 november 2011

Min lilla odåga till chihuahua...

...  ser till att jag har fullt upp!

Fattar inte hur jag ska orka med dom här 16 dagarna som han måste ha den där jäkla tratten på sig. Hans hud utslag kliar helt galet mycket så han vill ju både klia sig och slicka där. Tratten har han ju så att han inte ska kunna komma åt utslagen med munnen. Bara det att han, precis som sin mamma, är väldigt vig så han har kommit på att han kan använda sig av sina bakben för att komma åt och klia.
Så jag måste hålla koll på honom 24/7, annars kliar han sig så att han börjar blöda och stygnen går upp. Och tro mig, det är inte det enklaste! Han försöker hela tiden smyga iväg och gömma sig någonstans så att han kan klia, är ungefär som att ha ett barn med vattkoppor ;p Tur att han är det bästa som finns!

Nu ska jag försöka tvinga i honom hans medicin och hoppas på att han inte spyr upp den..

Undra hur det skulle vara att vara en kanin ?
// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar