onsdag 9 november 2011

En liten sammanfattning om dom...

... dagarna som jag har haft busy life!

I lördags var det ju som ni vid det här laget vet gala, närmare bestämt islandshäst gala. Det blev en väldigt lyckad tillställning med en hel del skratt! Det var verkligen jätte roligt att träffa på en massa människor som man inte träffat på evigheter, såna som man alltid träffade på ute på tävlingsbanorna förut. En super kväll helt enkelt (:

På söndagen var det bara att dra sig upp ur sängen alldeles för tidigt, sjukt va trött jag var, haha. Åkte bort till Strömsholm där det var en clinic för Mette Manseth om unghäst träning, hur bra och intressant som helst. Fina hästar var det också!
Efter clinicen åkte jag & pappa och köpte pizza, hyrde en film också. Stackars mig som var så trött somnade innan filmen ens hann börja, haha! Sen var det bara att hoppa på tåget och åka upp till Dalarna, hem till min sjuka lilla vovve.

Idag har jag varit med Alfonz hos veterinären i flera timmar, min prins. Han har fått någon konstig hudsjukdom, men vet inte vad för någon förens vi får provsvaren. Dom sövde ner honom och skar bort hudbitar, sen sydde dom ihop honom. Drog ut en tand gjorde som också, så han är alldeles svullen i munnen. Så nu måste han ha en alldeles för stor sån där tratt på sig i 16 dagar.. Kan ju lova att han just nu tycker att livet suger ganska hårt.
Tur att han har världens bästa mormor som skämmer bort honom! Han kan inte äta sina hårda matkulor just nu för han har så ont i munnen, så gissa då vad hans mormor gör? Jo, hon tar fram ett helt paket köttfärs och börjar mata honom med, han som tok älskar köttfärs. Så han får helt enkelt leva på köttfärs tills svullnaden i munnen har gått ner och hålet efter tanden har läkt (:

Jag är för övrigt sjukskriven för tillfället, måtte detta bli bra snart!


Jag i lördags.
Älskar mitt hår, mitt fina hår!


// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar