måndag 14 november 2011

Dagens...

... små problem!

Sitter här och försöker ändra min folkbokföringsadress, vilket verkligen inte är det enklaste. Måste aktivera e-legitimation och installera program hit och dit, förstår inte varför saker och ting måste vara så invecklade, haha.

Sen måste jag få tag på Telia så att jag kan få igång min telefon, för jag blir helt tokig snart! Sjukt egentligen att man är så beroende av att vara kontakt bar typ 24/7. Alltså hela mitt liv finns ju typ i min telefon, den är aldrig någonsin avstängd och jag har den alltid med mig vart jag än är.
Ah, jag hör själv hur sjukt det låter, men jag känner mig faktiskt inte speciellt ensam om att ha det beroendet (; Så egentligen är det nog helt normalt.. Eller ?

Min chihuahua är just nu i övergångsfasen mellan att vara valp till att bli unghund och det är allt annat än roligt! Han har förvandlats till värsta monstret.. Nog för att jag har en väldigt bra pli på båda mina hundar och får alltid höra att jag har så väl uppfostrade och trevliga hundar.
Alfonz har aldrig varit någon typisk chihuahua i sitt temperament, utan han är väldigt över social och verkligen älskar allt och alla han träffar. Helt orädd och väldigt utåtriktad!
Men nu har han bestämt sig för att han inte tycker om killar, eller bara typ en viss sorts killar. Såna som han aldrig har träffat förut och speciellt killar med typ tjocka vinterkläder på sig. Han skäller och morrar åt dom, fattar inte vart detta kommer ifrån. Han har aldrig någonsin gjort något liknande förut.
Jag kommer nu att få börja lägga ner en massa extratid på att jobba med honom, har mina små knep så han kommer absolut att sluta med den dumheten (:
Det kan ju såklart även bara vara för att han är i övergångsåldern och det är mycket som händer i hans lilla kropp. Hur som så kommer han i alla fall att återgå till sitt "gamla jag" ingen.

Prinsen <3



// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar