torsdag 1 december 2011

Lite djupa...

... kvälls tankar!

"A dream is a wish your heart makes, but not all of our dreams can come true. So, some of them we have to let go of"


Vi kan tyvärr inte få precis allt det som vi vill ha, inte kan vi heller få ha det precis så som vi vill. Det är något som jag har börjat märka av väldigt mycket den senaste tiden.

Tänker tillbaka på allt som jag har gått igenom dom senaste åren, och det är inte lite saker. Mest är det tragiska saker, så som förluster och väldigt mycket svek. Min läkare sa till mig idag att jag är en otroligt stark person som har tagit mig igenom allting och att hon aldrig någonsin har träffat en person i min ålder som har tvingats gå igenom så mycket som jag.
Det finns ingen person i min närhet som vet om allt som jag har tagit mig igenom, för vissa delar har jag valt att hålla för mig själv. Alltså är min läkare den enda personen i hela världen som vet hela sanningen om mitt liv. Det kanske låter lite underligt att en person som jag inte ens känner speciellt bra är den enda som vet allt, själv tycker jag att det är väldigt skönt. Hon blev rörd till tårar idag när vi satt och pratade om mitt tidigare liv, hade själv svårt att hålla tårarna tillbaka. Men jag har fällt tillräckligt mycket tårar över allt det där, så tänker inte fälla en enda tår till på grund utav det.

Det är många personer som har behandlat mig väldigt illa, främst killar, men nu är det slut med det! Tänker inte ta mer skit som jag inte ens förtjänar.

// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar