söndag 4 december 2011

Japan, kina, mandariner...

... och lite Norrland!

Okej, nu har jag fått klart för mig att Japan och Kina tydligen är två helt olika länder. Visste väl att jag var lite små korkad som trodde något helt annat (?) .. Nästa fråga som dök upp var vart Tokyo är huvudstad, och det var tydligen i Japan. Så, nu över till den sista frågan som jag ännu inte har något svar på, vad heter i så fall Kinas huvudstad ?
Haha ja, jag har nog lite för mycket fritid eller nått.. Är ju liksom kanske inte så normalt att man sitter och funderar på såna här saker, men har ju som sagt aldrig påstått att jag är helt normal (;

Ett annat litet problem som jag har är att äta mandariner. Låter ju kanske inte som att en mandarin kan ställa till med så mycket problem, men jodå! Alltså jag älskar verkligen mandariner, men det tar ju så sjukt lång tid att äta dom !? Först måste kan skala dom och sen måste man sitta och rensa bort allt det där vita äckliga, som typ ser ut som sytråd .. Och det tar verkligen galet lång tid! Kan man inte köpa färdig skalade/rensade mandariner någonstans ? (:

Nej, tror att jag måste göra ett studiebesök upp till Norrland ...

Snubblade över denna när jag satt och lyssnade på norrländska, sjukt länge sen jag hörde denna senast. Alltså det är ju så dåligt så att det blir bra!


Kom på en annan liten sak, undra om det går att soda streama o'boy ? Måste faktiskt testa, återkommer med resultat ..


// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar