torsdag 27 oktober 2011

I have to wake up from this dream..

... and start to live!

Grodan blir en prins, skon passar Askungen och Törnrosa vaknar av kyssen.
Sagor är bara drömmar, drömmar som aldrig blir verklighet, förutom i just sagorna. Vem vill inte leva i en saga, i en dröm. Där allting är precis så underbart som i sagorna, där alla ens önskningar går i uppfyllelse.

Jag har själv den senaste tiden gått runt och hoppats på att jag lever i en sån där saga, hoppats att mina önskningar ska gå i uppfyllelse. Men jag har insett att det inte riktigt är så, hur mycket jag än skulle vilja att min önskning gick i uppfyllelse så kommer den aldrig att göra det. Så det är dags att jag vaknar upp ur min lilla dröm nu och går vidare. Kanske någon av mina andra önskningar uppfylls ?

Mardrömmar är det enda drömmarna som alltid tycks bli verklighet! Han som kom på uttrycket "happily ever after" borde få stryk eller nått..

Jag hade gärna levt i en Askungen saga.
Well, maybe someday..

// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar