onsdag 11 januari 2012

Livets små...

... och stora funderingar!

Det är alldeles för mycket tankar som snurrar i mitt lilla huvud just nu. Tänker tillbaka på mitt liv och inser hur galet mycket som har förändrats, det är nästan skrämmande. Jag är verkligen inte den personen jag var för 3-4 år sen, inte ens i närheten. Allt jag har gått igenom dom senaste åren har verkligen satt sina spår, både på gott och på ont.

Så till er som fanns i mitt liv för ungefär 3 år sen men som inte finns kvar längre på grund utav olika anledningar. Ni ska verkligen inte uttala er om mig, eller tro att ni känner mig. Ni kände den jag var då, men som sagt, den personen finns inte kvar längre. Så sluta prata om mig bakom min rygg precis som att ni skulle känna mig, för ni har inte en enda liten aning om hur jag är som person idag. Jag har gjort mycket saker som jag ångrar, men jag står för det, alla begår vi misstag, jag är inte mer än människa.

Har även den senaste tiden fått höra att jag tydligen ska ha pratat en massa skit om en före detta väldigt nära vän till mig. Att sprida ut att jag skulle ha gjort något sånt är bara patetiskt, jag har aldrig någonsin sagt ett enda ont ord om den personen. Det som hände mellan oss är helt klart tragiskt, men allt som händer och sker här i livet har en mening. Men jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag skulle såra någon som har stått mig så fruktansvärt nära på det sättet! Jag tror att du kommer läsa detta och jag hoppas att du tar åt dig.

Tro nu inte att jag tar åt mig av allt skitsnack som cirkulerar runt för tillfället, för det gör jag verkligen inte! Ur något ont kommer alltid något gott, det är i situationer som dessa man verkligen inser vilka som är ens riktiga vänner. Och jag är inte det minsta bitter, vela bara få allt detta ur mig.


Lita aldrig för mycket på någon, för även din egen skugga lämnar dig i mörkret.


// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar