fredag 13 januari 2012

Har funderat...

... på en sak!

Kunde inte somna i natt, så istället låg jag och funderade på något egentligen helt ointressant, men har inte kunnat släppa det. Låg igår och funderade ett bra tag, har även funderat på det idag men fortfarande inte kommit fram till något vettigt. Jag ska visa er!

En häst
En hund
En katt
En gris
En ko
Ett får (!?)



En giraff
En elefant
En zebra 
En krokodil
En apa
Ett lejon (!?)



Ni ser väl hur knasigt det är !? För det första undrar jag vad det är som gör att får och lejon har "ett" framför sig och inte "en". Man säger ju liksom inte "en lejon" ... Sen undrar jag om det finns något mer djur som har "ett" framför sig, för jag kan bara komma på dessa två och då vore ju konstigt om det bara var två djur i hela världen som hade så ? 

Haha ja, jag har lite underliga funderingar ibland! Men jag har heller aldrig påstått att jag är som alla andra (;

// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar