måndag 16 april 2012

Plötsligt går det upp för mig...

... nu förstår jag!

En mycket klok kvinna sa för inte så länge sen till mig ..

" Emilia, du måste stanna upp och låta livet få ha sin gång. Du kan inte ha tusen bollar i luften samtidigt och hela tiden försöka skynda på saker och ting. Du måste finna ro och harmoni i nuet innan du kan gå vidare i livet. Sluta försök att kontrollera framtiden, du är inte där än. Släpp allt och bara ha kul längs vägen, för allt kommer att lösa sig i slut ändan."

Det är först nu, just precis nu ikväll som jag verkligen förstår vad hon menar, alltså förstår på riktigt. Jag måste sluta försöka kontrollera varenda steg jag tar i mitt liv, för vissa saker kan man inte påverka. Jag måste försöka bara släppa allt ett tag och bara åka med strömmen en stund och känna efter riktigt ordentligt vad jag verkligen vill.

Jag behöver inte ha panik över att jag inte kan bestämma mig just nu för om jag ska plugga efter sommaren eller om jag ska dra iväg, bort från vårat avlånga land. Kan söka min utbildning nu och känna efter under sommaren hur jag vill göra, vill jag sen inte börja plugga i augusti är det bara att tacka nej till platsen. För allt kommer att lösa sig i slutändan, det vet jag.

Där jag mår som bäst och där jag ska vara, på häst ryggen.
// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar