tisdag 17 april 2012

(Min väg tillbaka) Man kan ju undra...

... vad jag gör vaken nu!

Sanningen är väl den att jag inte kan sova, är lite mycket som snurrar i mitt huvud just nu.

Förstår inte riktigt varför jag gör saker som jag vet att jag inte borde, som jag vet egentligen inte alls för med sig något gott. Nästan som att jag straffar mig själv, omedvetet, eller kanske medvetet... Fast nej, jag gör det antagligen för att jag hoppas att det en dag faktiskt ska föra med sig något gott. Även om jag innerst inne vet att det aldrig kommer att göra det, vill bara inte riktigt inse det, inte än. Det är ett alldeles för bra sätt att fly undan något som jag egentligen borde möta för att bli av med, men inte än, än är jag inte redo för det. Jag får helt enkelt skylla mig själv, jag vet vad jag borde göra men ändå står jag kvar här.

Jag har i alla fall kommit så pass långt att jag själv kan se att det inte är bra, att det bara är en tillfällig lösning, en tillfällig flykt. En flykt jag nu har använt mig av i 30 månader, alltså två och ett halvt år. När man har använt sig av något under en så lång tid krävs det en hel del för att kunna sluta, det krävs en hel del kraft. Men jag är på väg, ett steg i taget, jag kommer väldigt snart att kunna sluta. Jag vet det för jag är stark!


Låter som att jag har ett drog missbruk eller nått, men så är det absolut inte. Berätta förutom om min väldigt djupa depression som jag har haft och som jag nu håller på att jobba mig ur. Detta jag skrev om nu har en del i allt, finns väldigt många delar, men detta är en. Även om ni antagligen inte riktigt förstår vad det är jag menar så kommer jag en dag att förklara. Men tills dess blir det att jag skriver lite i gåtor!

Nu måste jag verkligen försöka få lite sömn, sköt om er.

// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar