fredag 20 april 2012

Ännu mer svensk musik...

... när den är som bäst!

Denna gången från en av Sveriges i särklass bästa kvinnliga artister, Pernilla Andersson. Hon är både en otroligt bra sångerska och låt skrivare, gillar henne stark!


"På radion spelar Johnny Cash Nån sa, "Fan va hon är fräsch!" 
Nina Persson är min ängel 
men man har väl ingen sportslig där 
och förresten är hon redan kär 
det har jag hört från säkra källor"


"Dom säger närhet är nånting som har ett sätt
Som inte stämmer med fem varv runt jordklotet
Men vad vet dom som aldrig vågat något nån gång
Som gömmer ångest bakom murar och betong

Jag säger: Jag ska aldrig lämna dig
Du ska aldrig nånsin se mig gå
Och om du ger din sorg till mig så kan jag bära den åt dig
Tills du orkar se två desperados som alltid ville mer"



// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar