tisdag 9 augusti 2011

Gårdagen bestod utav...

... rodeo för min del !

Började att rida hem hästarna från betet igår, vi kan väl säga så här att dom inte hade någon lust alls med att flytta tillbaka hem. Hästen jag red på fick plötsligt myror i brallan och började bocka som en liten galning. Jag hann inte mer än att sätta mig på henne innan hon satte igång, bör även tillägga till storyn att jag red barbacka! Men jag satt kvar, hon blev besviken att jag inte for i marken och jag var väldigt glad. Ingen av dom andra hästarna var väl speciellt "schyssta" heller, så det hela slutade med att vi fick hoppa av och gå med dom hem. Dom glömde nämligen helt plötsligt bort hur man gör när man går framåt, så den enda riktningen vi rörde oss i var bakåt, uppåt och åt sidorna.

Idag fortsatte vi att rida hem hästar, fast idag gick det väldigt mycket bättre. Vi gick iaf framåt istället för bakåt och det var ingen rodeo, fast soptunnor och postlådor var något livsfarligt men som tur var blev ingen uppäten!

Imorgon ska vi rida hem dom sista, hoppas verkligen att det också går någorlunda lugnt och sansat.

Alex, som jag red idag.


// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar