torsdag 3 maj 2012

hej...

... världen!

Som jag sagt tidigare kommer det att gå väldigt upp och ner med bloggandet, är alldeles för mycket annat som händer i mitt liv just nu.

Min terapi som jag snackade om förut har jag nu, efter många om och men, på börjat. Vilket har visat sig vara något av det absolut jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv, länge sen nu som jag har fällt så här många tårar. Jag genomgår något som heter psykodynamisk terapi, vilket innebär att man gräver i det förflutna, alltså inte 2-3 år tillbaka utan typ 15 år tillbaka i tiden...
Då det har visat sig att mycket saker som hänt under min uppväxt, saker jag aldrig någonsin ens ägnat en tanke åt förut, har satt väldigt djupa spår i mig. Spår som har påverkat enormt mycket av mitt agerande genom hela mitt liv. Jag har nu börjat få svar på frågor som jag inte ens visste att jag hade, det är sjukt hur något som man aldrig någonsin ens har ägnat en enda tanke åt kan ha påverkat en som person så otroligt mycket.

Samtidigt som allt detta kommer upp så blir allt så självklart, klart att jag har agerat så, sagt det där, eller inte agerat så, helt plötsligt ljusnar allt.

Jag har inte ens kommit halvvägs på min terapi så jag vet att jag har en ganska tung period framför mig. Jag vet att jag kommer tvingas möta allt det där jag i så många år har sopat under mattan, jag kommer tvingas möta alla mina demoner för att sen kunna göra mig av med dom. Jag kommer tvingas ta tag i mitt liv på riktigt! Men jag är stark, det vet jag, annars hade jag inte suttit här idag.

Och till alla er som kastar en massa skit på mig hela tiden, keep it up! Cuse it's only making me stronger! 



// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar