torsdag 3 maj 2012

Ett steg i taget Emilia...

... ett steg i taget!

Jag har så fruktansvärt svårt att bara släppa kontrollen över allt, bara låta livet ha sin gång liksom. Det bor ett litet kontroll freak i mig som hela tiden vill försöka styra upp allt. Måste verkligen försöka att släppa allt en stund, annars kommer jag aldrig att komma vidare.

Sitter just nu och kollar över mina ansökningar till skolorna. Känns nästan helt overkligt att jag äntligen ska få lämna den här hålan, få börja om på nytt. Bara få lämna allt som har varit bakom mig!

Att förlåta en annan person för något den har gjort, hur illa det än är, måste man förr eller senare göra. Man måste göra det för ens egen skull, att förlåta är enda sättet att kunna gå vidare. Att inte gå vidare kan förgöra vilken människa som helst, glöm aldrig det!

Min stora kärlek, finns ingen som är så bra som du!
// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar