måndag 25 mars 2013

Jag är otroligt lyckligt lottad...

... som får ha dig i mitt liv!

Min lilla vovve gör mig så otroligt stolt varenda dag! Han är en helt underbar liten individ som alltid sätter ett stort leende på mina läppar. Det finns ingen i hela världen som ger mig lika mycket kärlek som han gör, det finns verkligen inga ord som kan beskriva hur mycket han betyder för mig. Han berikar mitt liv något helt otroligt mycket!

Får ständigt fina kommentarer från alla jag möter om hur fin, trevlig och väluppfostrad hund jag har.
Jag har själv aldrig tidigare träffat en hund som är så enkel att ha och göra med som Alfonz. Han anpassar sig alltid helt och hållet till alla tänkbara situationer som han hamnar i, han tar alltid allt med ro och tycker att allting är jätte roligt. Spelar ingen roll om han åker bil i 10 timmar eller om han är med mig ute på galna upptåg så är han alltid jätte positiv och super glad. Han är jämt och ständigt glad och har en positiv inställning till precis ALLT! 

Vi ska nu tillsammans börja träna/tävla rallylydnad och jag är helt övertygad om att han kommer vara en riktig stjärna på det!  Vi ska visa alla andra att bara för att han är en chihuahua så betyder inte det att han på något sätt är sämre än någon annan, det är snarare tvärtom. 

Abel vika's prins Alfonz

Kan inte beskriva hur otroligt glad jag är att jag åkte och tittade på Alfonz när han var valp trots att jag var helt säker på att jag aldrig någonsin skulle vilja ha en chihuahua. Men när det kom en liten tjock vit boll studsandes mot mig så smalt mitt hjärta på en gång, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet! Jag bara visste att honom skulle jag ha, det fick kosta vad det vela! Dock var han redan tingad och mitt hjärta brast i tusen bitar. 
Men den dagen hade jag turen på min sida då hans uppfödare bestämde sig för att hon hellre vela sälja honom till mig. 
4 veckor senare hämtade jag hem mitt lilla monster och sen den dagen har han varit mitt allt, min fina prins.
Älskar dig till månen och tillbaka <3

//EF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar