söndag 15 juli 2012

Slutet och början på...

... min resa!

"Du är en otroligt inspirerande person, den styrkan du besitter är få förunnade. Du har genomgått en enormt stor förändring på relativt kort tid, än har du inte riktigt kommit i mål men när du väl kommer över mållinjen kommer du att ha vunnit din största seger någonsin. Jag har aldrig tidigare träffat på en person i så unga år som dig med så bra värderingar och med en så fin syn på livet. Fortsätt på den här banan och du kommer att uppnå alla dina mål här i livet med bravur."

Mitt sista terapi samtal med Linnea är nu över, det var över i onsdags. Jag ska nu fortsätta min resa som jag på började för ungefär ett år sedan. 
Det känns nästan overkligt att det har gått över ett år sen som mitt liv total raserade. Det har hänt så sjukt mycket under detta år, både bra och dåliga saker. Men i slutändan är det ändå alla dom sakerna som har lett mig hit. Många djupa konversationer med Linnea men även med mig själv. Alla brottnings matcher jag har haft med mig själv, allt jag har gått igenom och bearbetat och reflekterat över. 
Även om det har varit ett år som har varit enormt psykiskt påfrestande så ser jag det ändå som min största och bästa erfarenhet jag någonsin kunnat få. 
Allt detta har verkligen öppnat upp mina ögon och ändrat hela min syn på livet. Jag gick in i en mörk oändlig tunnel som verkade vara helt utan slut som en person, jag kom ut på andra sidan i ljuset som en helt annan.


Här i lilla lilla Orsa kommer jag alltid att vara den personen jag var förut i allas ögon, här kommer jag aldrig att kunna få gå vidare. 
Men om ungefär 2 veckor får jag äntligen lämna Orsa, lämna det här livet bakom mig och gå vidare. Flytta ner till vackra Skåne och få möjligheten att vara mig själv kommer att bli det bästa någonsin. Självklart finns det människor här som jag kommer sakna, dom som alltid har stått vid min sida oavsett och som har följt mig genom allt. Men dom kommer alltid finnas kvar, oavsett om jag bor här eller i Skåne. 

  Jag mår bra nu, jag mår förjävligt bra faktiskt!

// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar