tisdag 3 juli 2012

Börjar känna mig...

... stressad över flytten!

Som sagt så är det inte så "bara" att flytta nästan 80 mil. Måste på nått höger få ner alla mina möbler, kläder, prylar m.m vilket inte är så enkelt som det kanske låter. 
Att sätta sig i en bil och köra tar ungefär 10 timmar och det räcker ju liksom inte att bara köra en bil med släp ner, skulle utan tvekan behöva en hel lastbil. Men vem vill sitta och köra en lastbil ända ner dit? Känner inte ens någon som har ett sånt körkort.

Så min sista utväg blir alltså flytt hjälp, dock kostar det, håll i hatten nu, nästan 20 000 kr !??!! Men tydligen så kan man, om man har lite tur, få det betalt av arbetsförmedlingen. Så imorgon ska jag dit och slå på charmen rejält! Men sist jag var där blev jag osams med en tjock farbror, så honom har jag ingen lust att träffa igen. Jag har absolut inte 20 000 kr att lägga ut på att bara få mina saker ner körda, så det där bidraget skulle sitta riktigt fint.
Wish me luck!

Min lilla hund unge ska såklart också flytta med söder ut.

// EHF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar