torsdag 14 juni 2012

Sjung om studentens...

... glada dar! (eller hur den där förbannade låten går)

I fredags tog alltså jag studenten, "bara" 2 år försenad, men bättre sent än aldrig! 

Men fy fan vilken lyckad morgon/dag/kväll/natt, jag skulle lätt vilja uppleva hela cirkusen om och om igen, helt galet kul verkligen! 
Som alla andra studenter var det ju champagne frukost och massa betygsutdelning, fotografering m.m i skolan på morgonen. Sen bokstavligen talat sprang vi till kyrkan, försenade som vanligt! Väl på plats i kyrkan höll vi på att dö av tristess, dom slutade ju aldrig prata om den där stackars tommy som skulle bygga nått hus eller vad det nu var.. Så jag & Bella hittade lite andra sätt att underhålla oss på, fick lite arga blickar emellanåt, men va fan, det var ju liksom studenten !? (; Droppen som fick det att rinna över var när vi började dricka champagne där i kyrkan, då blev en lärare lite små grinig, haha. Men att vi sprayade hårspray och fixade det brydde hon sig inte om ? 

Sen fick vi i alla fall tillslut äntligen gå och käka lunch innan vi traska ner på byn i parad och skrek som galningar. Väl nere på byn stog vi på scen och sjöng, lyssnade på tal, sjöng lite mer och sen sprang vi ut! Åkte flak gjorde vi såklart, champagnen flödade och allas humör var på topp! 

And then, åkte i våran fin fina bil hem till orsa, klev in på systemet alldeles för rund under fötterna och med student mössan på sne! Sen vidare hem och äta med släkt och vänner, däcka en snabbis (hade varit vaken en bra bit över ett dygn och druckit kanske aningen mycket). sen vidare mot rättvik igen! 

I rättvik mötte jag upp några av mina underbara klass kamrater för att fortsätta ösa. Var nere vid stranden först ett tag sen kom bygg, som fortfarande åkte flak (ca kl 21), och hämtade upp oss. Dunkade musik, härjade, blev stoppade av polisen m.m

När vi tröttnat på flak åkandet hoppade vi av och härjade runt lite överallt och ingenstans innan vi drog bort till bowlingen och la i en ännu högre växel! Innan vi klev in på bowlingen satte vi oss utanför och hällde i oss det sista alkoholen. 
Väl där inne var det galet röj först, sen blev det lite lugnare ett tag med lite snacks, drinkar & en hel del skratt, sen öste vi på som aldrig förr igen! 

Så, det där var en väldigt kortfattad liten historia om min student! Slänger upp några bilder nu som jag tog med min mobil. Finns tyvärr inte en enda "normal" bild på mig, ser ut som ett freak på alla, men ja så kan det gå. Sen har min pappa resten av bilderna på sin kamera, men dom får jag nästa vecka så dom får ni se då (:













Hittade den här fula bilden på fb, tyckte den var lite kul.
Jag & Bella ser måttligt roade ut, haha (;
Den är tagen när vi åker flak med byggarna.




Jag kommer verkligen sakna min underbara klass, skolstallet & häst lärarna enormt mycket!!
Men nu ligger hela livet framför mina fötter och jag ska ta vara på varenda sekund!

// EH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar