måndag 4 juni 2012

(Min väg tillbaka) Människor...

... kan förändras!

Jag har berättat mycket om allt negativt runt min depression, tänkte att jag nu istället skulle ta upp något som är otroligt positivt. Har nämnt det lite smått förut, men tänkte gå in lite djupare kring det nu. Det jag pratar om är min personliga förändring.

Jag har varit en riktigt elak person, en riktig bitch rent ut sagt. Jag var expert på att linda folk runt mitt lillfinger och se till att dom gjorde precis så som jag vela. 
Utnyttjade allt och alla till max för att jag själv skulle få som jag ville. Struntade helt i om det betydde att jag fick lov att såra människor på vägen för att uppnå mina mål, jag var extremt egotrippad helt enkelt.
Jag har alltid varit en ledar typ, människor får ganska lätt förtroende för mig, bara det att jag under den här perioden i mitt liv använde den egenskapen till helt fel saker. 
Var även väldigt duktig på att manipulera folk till min fördel, vilket jag ständigt gjorde om och om igen.

Vänner, pojkvänner, är väl dom som har blivit mest lidande utav allt detta. Jag vet att det finns många som har blivit sårade, mina handlingar och det som har hänt är något som jag aldrig någonsin kommer att kunna ta tillbaka. Jag kan inte göra annat än att lära mig av mina misstag och tro mig, det har jag verkligen gjort! 

Man kan såklart undra varför jag höll på som jag gjorde och varför jag valde att vara den jag var. Svaret på den frågan är ganska enkel, jag var en väldigt omogen tjej som var jätte osäker på allt, inte minst mig själv, och jag hade riktigt dålig självkänsla. Jag trivdes inte alls med den jag var, men jag visste inget annat. Sen finns det självklart en del andra saker som har bidragit också, psykiskt påfrestande saker som jag har gått igenom ända sen jag var väldigt liten.

Idag är jag mer självsäker än någonsin, jag har verkligen fått upp mina ögon för saker och ting här i livet. Står med båda mina fötter på jorden starkare än någonsin och det finns inget i hela världen som kan rubba mig.
 Jag är en helt annan människa idag och jag stortrivs verkligen med den jag är idag. Det är ett sånt enormt lyckrus  som sprider sig i hela kroppen! Ännu mer underbart är att det inte bara är jag som ser denna förändringen, det gör även alla i min omgivning, familj och vänner. Får ständigt positiva kommentarer om hur mycket jag har utvecklats som person på väldigt kort tid.
Är så klart fortfarande en hel del bitar som behöver falla på plats, men det är små saker och dom är på väg.

Människor kan förändras, fågeln fenix reser sig alltid ur askan, man måste bara våga tro på sig själv för allt är möjligt!  

// EHF


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar