onsdag 9 januari 2013

I´m in love with you...

... and all your little things!


Tänkte reda ut min boende situation, då vissa tror att jag bor i egen lägenhet och vissa tror att jag bor på skolan. Och vissa vet att jag bor hos Marcus, eller nu är det inte bara hans lägenhet längre utan lite min också (;

Tanken var från allra första början att jag skulle bo på skolan, är jätte fina boenden där. Men en vecka innan skolan skulle börja och jag redan var på plats i skåne så fick jag beskedet att jag inte kunde bo där trots allt för att jag har Alfonz. Vilket från början inte skulle vara något problem.
Panik uppstod direkt, antingen fick jag lov att åka tillbaka upp till dalarna eller så fick jag lov att få tag på en egen lägenhet och det snabbt! 

Att få tag på en lägenhet där nere på stört är i stort sett helt omöjligt. Så Marcus sa att jag fick bo hos honom så länge, tills jag hittade något eget. Räknade med att det skulle ta max en månad, men så blev det inte. Månaderna gick och jag hade fortfarande inte fått tag på något. I slutet på oktober, då vi hade bott tillsammans i 3 månader, hade vi vant oss vid att bo så. Vi trivdes otroligt bra tillsammans och skulle inte alls kunna tänka oss att bo på något annat sätt än under samma tak.

Så var det såklart inte från början. Marcus hade bott själv väldigt länge och var van vid det. Jag har heller inte bott tillsammans med någon på länge,och då blir man väldigt bekväm med det. Så det fanns stunder i början då det var väldigt jobbigt för båda två och jag var helt säker på att vi två inte skulle ha någon kontakt alls efter att jag hade fått något eget.

Men idag är jag otroligt glad över att det tog en hel omvändning! Vi bor just nu tillsammans i lägenheten som Marcus bott i några år en bit utanför malmö, i svedala, där vi har det hur bra som helst. Men vi letar och söker för fullt en lägenhet inne i malmö, en gemensam lägenhet såklart. Varken jag eller han kan tänka oss att bo på något annat sätt än tillsammans.

Finns inget bättre än att varje morgon få vakna upp bredvid den personen som man tycker allra mest om!

Min otroligt charmiga pojkvän,lite mindre nykter och iklädd ett par stulna glasögon  (;



//EF 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar