söndag 23 september 2012

När jag blir stor...

... ska jag bli polis!

Det är en dröm som jag hade för massor med år sen, dock gick den upp i rök i och med att jag slet sönder mitt knä. Trots operationer och rehabiliteringar så har man inte lyckats laga det, fick dessutom veta i våras att jag förr eller senare kommer bli tvungen att plocka ut hela knäleden och sätta in en "fejk" led i titan. 
Happ det var den drömmen det tänkte jag och tyckte att livet var väldigt orättvist, för vem ska behöva ge upp sina drömmar bara sådär?
För som alla vet så får man inte ha någon form utav kronisk sjukdom/skada, man måste klara alla deras fysiska tester felfritt. Det hade jag aldrig klarat med mitt knä! Inte så som dom såg ut förut i alla fall.. 

Men fick för någon vecka sen veta att dom i våras ändrade dom antagningskraven och även en hel den andra krav, och det är inte alls lika hårt bara man kan styrka sin skada med läkarintyg. Självklart måste man klara deras fysiska tester, men dom är långt långt ifrån så tuffa som innan. 

Detta är något jag verkligen vill utav hela mitt hjärta! Det är ett arbete som skulle passa mig som handen i handsken. Ett arbete som är väldigt varierande från dag till dag, du träffar ständigt nya människor och har möjligheten att både hjälpa människor men även att påverka deras liv till förhoppningsvis något bättre. Man kan även studera vidare inom polisyrket till tex kriminaltekniker, ridande polis, hund förare, förhörs-ledare m.m ... 

Jag vill och ska klara detta! Måste dock ta det där förbannade körkortet, men även det känns mycket enklare nu när jag har motivationen till att göra det. Ska bara trolla fram dom där 10 000 kronorna som det kostar, men det fixar jag. 

Jag kan jag vill jag ska! Detta är något jag har drömt om sen jag var väldigt liten! 

// EHF  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar