fredag 6 september 2013

Once again i'm...

... thinking about taking the easy way out!

Fick världens sug, om man nu kan säga så, efter att lyssna på westlife. Så nu sitter jag här och lyssnar på deras greatest hits. Var dock inte det jag tänkte berätta om!

Har dom senaste månaderna varit nere i en svaka, inte känt att jag riktigt hört hemma någonstans. Inte veta vad jag vill göra med mitt liv, verkligen känt mig jätte kluven. Haft både ångest och panik över känslan att livet bara springer iväg medan jag bara sitter här och ser på. Har dock alltid vetat att hästarna är min stora passion då dom har funnits i mitt liv ända från början. Finns ingenstans jag mår så bra som när jag sitter på hästryggen.

Har ända sen i våras spanat lite efter häst relaterade jobb, fått olika erbjudanden både från Island, Danmark och här hemma i Sverige men är inget som har känts helt rätt. Trivs alldeles för bra här nere i Skåne med min familj runt omkring mig just nu för att vilja flytta på mig, har trots allt bara bott här nere ett år. 
Men för ca 2 veckor sen dök det upp en annons om ett hästjobb här nere i Skåne, endast 30 minuter från Malmö. Lät som en perfekt jobb för mig så jag skickade iväg ett mejl och hoppades på det bästa. 

Fick svar redan dagen efter och hon som äger gården vela jättegärna träffa mig då hon tyckte att jag lät som helt rätt person för jobbet. Så i fredags åkte jag ut till gården och provjobbade en hel dag.

Gården var hur fin som helst, en riktig "skåne gård" med såna fina vita längor. Gården ligger mitt ute i ingenstans med endast en massa hästgårdar runt ikring, men samtidigt nära in till både Malmö och Lund. 
Hur som helst .. Fick vara med och hjälpa till med verkning av ca 15 unghästar, vissa helvilda och andra cool lugna. Red sedan två unghästar, den ena mer utbildad än den andra, gick kanonbra. Fick sedan se mig runt på gården och se boendet innan jag hade en längre pratstund med hon som äger gården.
Åkte därifrån med en bra magkänsla och hade fått ett jättebra intryck av gården, människorna där och allt runt ikring. Var dock två tjejer till som skulle komma och provjobba, så var bara för mig att åka hem och hålla tummarna. 

Igår fick jag den glädjande nyheten att jag fick jobbet!!!! Är så sjukt jävla lycklig och glad, ett riktigt drömjobb för mig! Jag börjar redan på måndag! 
Jag kommer att ha 10 hästar som jag ska träna/vidareutbilda nu i höst/vinter, mina dagar kommer alltså att bestå av rida rida rida rida .... SÅ kul! Är nästan bara unghästar i lite olika åldrar, men även någon äldre var av bland annat två jättefina hingstar. Kommer även få tävla vilket jag absolut älskar, så ja jobbet passar mig som handen i handsken!
Ska dessutom bo på gården så ingen mer lägenhet för mig, blir inte mycket bättre än så här helt enkelt. 


Birta 4 år, en av unghästarna jag red.

En del av stallet.




// EF

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar